Ładowanie…

Marketing internetowy dźwignią handlu

W obecnych czasach coraz bardziej popularne stają się zakupy w internecie. Szybkość i wygoda tej formy handlu przyciąga licznych kupujących. Przedsiębiorcy oferują swoje produkty i usługi na stronach internetowych, portalach aukcyjnych, forach i serwisach. Biznes stacjonarny także ogłasza się w sieci, starając się znaleźć nowe grupy nabywców. W jaki sposób mogą oni dotrzeć do potencjalnego klienta i przekonać go do skorzystania z ich propozycji? Marketing internetowy stanowi doskonałe rozwiązanie dla nowoczesnych przedsiębiorców.

Wielu sprzedawców decyduje się na prowadzenie sklepu online na własnej stronie internetowej. Pozwala im to na niezależność, pełną kontrolę nad procesem sprzedaży i serwerem, oraz uniknięcie płacenia prowizji od reklamy i sprzedaży pośredniczącym portalom. Minusem takiego rozwiązania jest konieczność promowania swojej oferty i poszukiwania klientów na własną rękę. Rozkręcenie sklepu od zera jest sporym wyzwaniem. Z pomocą przychodzi tu marketing internetowy, który pomaga sprzedającym rozpropagować swoją działalność w necie.

Przedsiębiorcy, którzy decydują się promować swoje produkty w portalach sprzedażowych nie muszą martwić się przyciąganiem potencjalnych klientów – to robi za nich platforma pośrednicząca. Kluczową sprawą staje się natomiast dla nich wyróżnienie swoich aukcji spośród wielu innych i zachęcenie kupujący do wyboru ich propozycji spośród wielu podobnych, konkurencyjnych ofert. Sprawnie zastosowany marketing internetowy pozwala zachęcić internautów atrakcyjnymi zdjęciami produktu, sugestywnym opisem, chwytliwym tytułem, oraz starannie przemyślaną ceną kupna i dostawy oferowanego przedmiotu.

Jedną z podstawowych kwestii, którymi zajmuje się marketing internetowy jest optymalizacja SEO. Umiejętnie zastosowane metody i techniki promocji stron powiązanych ze sprzedawanymi produktami pozwalają internautom na dotarcie do oferty poprzez wyszukiwarki internetowe, ze szczególnym uwzględnieniem Google. Odrobina wysiłku włożona w SEO potrafi wielokrotnie zwiększyć obroty.

Wielu sprzedawców zapomina niestety, że przyciągnięcie potencjalnego klienta na stronę do dopiero początek drogi do zamknięcia transakcji. Czytelnika należy zapoznać z cechami produktu, przekonać do korzyści wynikających z jego zakupu, zaoferować atrakcyjną formę dostawy i zapłaty. Marketing internetowy podpowie handlarzom, jak krok po kroku przeprowadzić klienta przez ten proces, aż do jego końca. Wielu kupujących rezygnuje w ostatniej chwili, mając już przed oczami kosz zakupów, gotowy do opłacenia. Nawet niewielka poprawa konwersji na tym etapie zaowocuje zwiększeniem dochodu.

Handlarze i usługodawcy, zarówno internetowi, jak i stacjonarni wykorzystują marketing internetowy do reklamy swoich produktów. W ten sposób starają się oni jak najmniejszym kosztem dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych nabywców. Możliwości promocji online jest mnóstwo.

Najbardziej typową formą marketingu jest reklama. Może ona być umieszczona na stronach internetowych, forach lub blogach, najlepiej powiązanych tematycznie z oferowanymi towarami lub usługami. Najczęściej płaci się właścicielom stron lub pośredniczącym agencjom reklamowym za ilość unikalnych odsłonięć reklamy, lub za określony czas jej wyświetlania na konkretnej stronie w określonym miejscu.

Reklamy umieszczone na stronach wyszukiwarek internetowych uaktywniają się, gdy internauci szukają słów kluczowych, powiązanych z promowanym produktem. Tutaj najczęściej płaci się z kliknięcie czytelnika w reklamę, przy czym koszt jednego kliku zależy od popularności danych słów kluczowych. Promocja typu pay-per-click potrafi znacznie zwiększyć obroty sklepu, ale błędnie zaprojektowana kampania szybko prowadzi do znacznych strat finansowych. Efektywna konwersja na stronie docelowej jest kluczowa do wykorzystania potencjału zwabionych kupujących.

Klientów przyciąga również obecność promowanych produktów w porównywarkach cen, w których internauci mogą odnaleźć najtańszego sprzedawcę danego przedmiotu czy usługi, lub też najkorzystniejszą ofertę dostępną w ich miejscowości. Do konkurencji w porównywarkach włączają się także sklepy stacjonarne, starając się ściągnąć kupujących do marketów, oferując im popularne produkty w korzystnych cenach.

Inny trik stosowany w marketingu internetowym polega na oferowaniu kuponów zniżkowych potencjalnym klientom, zachęcając ich do zostawienia pieniędzy w konkretnym sklepie lub zakładzie. Promocje te stosowane są zarówno przez sklepy internetowe, jak i stacjonarne. Niektórzy sprzedawcy traktują „kuponowiczów” jako klientów drugiej kategorii, popełniając tym samym kardynalny błąd. Ta forma reklamy nie polega na zdobyciu jednorazowego klienta sprzedając mu towar z minimalnym zyskiem, a nawet stratą. Chodzi o to, żeby ściągniętego internautę tak zachwycić jakością oferty, aby został stałym klientem, który chętnie będzie płacił cenę rynkową za kolejne zakupy.

Dodaj komentarz